خروج سونی از E3 به نفع این شرکت بوده است


تلسکوپ ۲ تیر ۱۴۰۱ دقیقه مطالعه
خروج سونی از E3 به نفع این شرکت بوده است


آمارها نشان می‌دهند که تصمیم شرکت سونی برای عدم حضور در E3 و پخش مراسم‌هایش به صورت مستقیم، برای آن‌ها سودآوری بیشتری داشته است.

طبق آمارها، میزان بازدید از State Of Play اخیر سونی که در آن عناوین Final Fantasy 16 ،Street Fighter 6 و Resident Evil 4 معرفی شدند، از تمامی مراسم‌های E3 بیشتر بوده است. State of Play اخیر سونی، تا کنون ۲.۵۲ میلیون بار تماشا شده و این آمار، کماکان در حال افزایش است؛ لازم به ذکر است که این عدد برای E3 سال ۲۰۱۶، برابر با ۲.۵۱ میلیون بازدید بود. گفتنی است که مراسم‌های Showcase سونی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، به ترتیب اعداد ۴.۹ و ۳.۹ میلیون بازدید را به ثبت رساندند.

از این اعداد و ارقام، نکات قابل توجهی می‌توان استنباط کرد. به عنوان مثال، کانال یوتوب پلی استیشن در جریان پنج سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ در حالی که مراسم‌های E3، توسط کانال‌های مختلف منتشر می‌شوند. شاید این موضوع در کنار کشیدن سونی از E3 دخیل بوده باشد. از سوی دیگر، ‌کفرانس‌های E3 هزینه‌بر هستند، در حالی که State of Play، از قبل ثبت و ضبط شده و هزینه به مراتب کمتری صرف آن می‌شود.

این‌طور که پیداست، سیستم بازاریابی مستقیم سونی و کوتاه کردن دست افراد و مراسم‌های سوم شخص از معادله، از نظر مالی سود هنگفتی به این غول ژاپنی رسانیده است‌. شاید دل مخاطبین برای روزهایی که سونی در E3 شرکت می‌کرد تنگ شود، اما آمارها نشان می‌دهند که این تصمیم باعث جذب افراد بیشتری شده است.

این موضوع منحصر به شرکت سونی نیست؛ کنفرانس Nintendo Direct اخیر توسط ۵.۸ میلیون نفر مشاهده شد. این در حالیست که Xbox Showcase، آمار ۳.۹ میلیون بازدید را فقط ظرف ۱۰ روز به ثبت رساند.

M.MTمارکو تاجر ایتالیایی (دلال شامپو سیر پرژک)
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه